ŠPP je zřízeno za účelem kvalitního vzdělávání žáků a vytváření přátelské tvůrčí atmosféry. ŠPP poskytuje bezplatné poradenské služby žákům, zákonným zástupcům žáků a pedagogům školy. Obsah poradenských služeb, které poskytuje ŠPP, je v souladu s platnou legislativou a dle Vyhl. č. 197/2016 Sb., kterou se mění Vyhláška č. 72/2005 Sb. O poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízení, ve znění pozdějších předpisů ke dni 1. září 2019. ŠPP úzce spolupracuje s vedením školy, pedagogy a dalšími poradenskými zařízeními (pedagogicko-psychologickými poradnami, speciálním pedagogickým centrem).
Členové ŠPP
Mgr. Šárka Povolná, výchovný poradce, speciální pedagog
mail: povolna@zsherspice.cz
telefon: 702 184 007
Mgr. Zdislava Nováková, metodik primární prevence
mail: novakova@zsherspice.cz
Konzultační hodiny vždy po telefonické domluvě.
Oblasti působení:
Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Jedná se o práci s dětmi, které mají nejrůznější potíže ve výuce ať již to jsou děti se specifickými poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie atp.), nebo žáky s jinými problémy, které u nich způsobují výukové potíže, tedy žáky s určitými speciálními vzdělávacími potřebami (zdravotně nebo sociálně znevýhodněni, žáci s poruchami chování a práce s nadanými žáky).
Poskytování poradenských a konzultačních služeb ze speciálně pedagogické oblasti
Všichni členové pracoviště poskytují nebo zajišťují poradenství pro žáky, rodiče a pedagogy.
Práce v oblasti prevence školní neúspěšnosti
Cílem je vyhledat a včas odhalit nejrůznější příčiny výukových potíží a co nejdříve s dětmi začít pracovat na vytvoření vhodných podmínek tak, aby nedocházelo k rozvoji problémů, ale jejich nápravě či alespoň zmírnění (např. účast speciálního pedagoga u zápisu dětí do 1. tříd, náslechy v hodinách, konzultace s učitelem, pedagogiská diagnostika v polovině prvního ročníku).
Práce v oblasti prevence sociálně-patologických jevů
Cílem je pracovat s dětmi v nejrůznějších problematických oblastech dříve, než problémy nastanou a vytvořit tak základnu preventivní činnosti (práce s třídním kolektivem).
Osvětová činnost a metodická podpora
Metodická podpora vzdělávání pedagogů při aplikaci psychologických a speciálně-pedagogických poznatků a dovedností ve výuce (např. individuální konzultace a vzdělávací akce pro pedagogy, přednášky).
Řešení výchovných problémů
Při řešení výchovných problémů se společně s rodiči i s žákem samotným snažit najít nejvhodnější možné řešení, které povede k odstranění výchovného problému a zmírnění následků tohoto problému na jeho další vzdělávání.